MAINONTA JA MEDIAKORTTI

Suklaayhdistys ry (Y-tunnus: 1991723-0) on maaliskuussa 2005 perustettu yhdistys, jonka toiminta ei rajoitu läänien tai edes valtioiden rajoihin. Yhdistys julkaisee nettisivustollaan suklaatuotteiden suomenkielisiä makuarvioita, joita yhdistyksen jäsenet kirjoittavat sekä kuukausittaisissa maistelutilaisuuksissa että niiden ulkopuolella. Myös sivuston vierailijoilla on mahdollisuus arvioida tuotteita ja tätä mahdollisutta käytetäänkin laajasti hyväksi. Suklaalevyraati sisältää tällä hetkellä 870 valmistajaa/tuotemerkkiä, 6406 tuotetta ja 31269 arviota.

Nettisivustolla julkaistaan arvioiden lisäksi muitakin suklaaseen liittyviä kirjoituksia. Kävijöille on tarjolla monenlaista tietoa suklaasta sen eri muodoissa. Sivuston ja yhdistyksen tarkoitus on mm. kasvattaa markkinoilla olevien suklaatuotteiden tunnettavuutta. Suklaayhdistys on puolueeton ja riippumaton yhdistys. Vastaavaa sivustoa ei Internetistä ainakaan suomenkielisenä löydy. Mainostulot käytämme sivustomme ja toimintamme ylläpitämiseen ja kehittämiseen, sillä olemme voittoa tavoittelematon yhdistys. Huomaattehan, että bannerimaksuistamme ei peritä arvonlisäveroa.

Mainostajille nettisivustomme tarjoaa ainutlaatuiset herkkusuille ja hemmottelijoille kohdistetut suomenkieliset sivut, joilla vieraillaan keskimäärin lähes 18 000 kertaa kuukaudessa (2016). Joulukuussa 2016 sivustolla vierailtiin yli 99 000 kertaa. Kävijämäärien laskurina käytämme AWstats-ohjelmistoa.

Tietoja kävijöistämme on viimeksi kerätty loppuvuodesta 2014 kävijäkyselyn avulla. Kyselyn tuloksista käy ilmi esimerkiksi, että sivustomme vierailijoista 37% on alle 35-vuotiaita ja 86% naisia. Yli 78% vierailijoistamme asuu kaupungeissa ja 78% vierailijoista syö suklaata vähintään viikoittain. Lue tarkemmat kyselyn tulokset vastauksista kootusta raportista.

Mainostamiseen sivustollamme ja muunlaiseen yhteistyöhön kanssamme on monia vaihtoehtoja. Parhaan näkyvyyden saat sivustonlaajuisella bannerimainonnalla. Mahdollista on myös kilpailujemme sponsorointi, kannattajajäsenyys ja banneriruletissa mainostaminen. Jos emme tässä osanneet mainita ajattelemaasi mainontakeinoa tai yhteistyökuviota, niin ota toki yhteyttä ja kerro ideasi meille.

Bannerimainospaikkamme on hinnoiteltu bannerin koon, sijainnin ja sopimuksen keston perusteella. Bannerisopimuksen hinta veloitetaan yhdessä erässä sopimuskauden alussa. Ellei sivustollamme juuri nyt ole kaikkia bannerimalleja, voit tarkistaa bannerien koot ja sijainnit demosivulta.

Jättibanneri

Jättibanneri on nimensä mukaisesti sivustomme suurin banneri. Sen koko (L x K) on 970x130 pikseliä. Jättibannerin sijainti on huipulla, jopa yhdistyksemme logon yläpuolella. Sivustolla voi kerralla olla ainoastaan yksi jättibanneri.

970 x 130 px 150 € 750 € 1350 €

Vaakabanneri

Vaakabannerimainokset sijaitsevat sivustomme yläosassa (logomme alapuolella) tai sivuston oikealla puolella, ruskealla pohjalla alimpana. Suositeltavat vaakabannerikoot (L x K) ja niiden sopimuskauden pituudesta riippuvat hinnat:

Sijainti
1028 x 70 px 100 € 500 € 900 € Sivuston yläosa
250 x 80 px 50 € 250 € 450 € Oikea puolisko
250 x 120 px     65 € 325 € 585 € Oikea puolisko
250 x 160 px     80 € 400 € 720 € Oikea puolisko

Pystybanneri

Pystybannerimainokset sijaitsevat sivustomme oikeassa reunassa, taustakuvan päällä. Suositeltavat pystybannerikoot (L x K) ja niiden sopimuskauden pituudesta riippuvat hinnat:

Sijainti
140 x 80 px 40 € 200 € 360 € Oikea reuna
140 x 175 px 50 € 250 € 450 € Oikea reuna
140 x 260 px 60 € 300 € 540 € Oikea reuna
140 x 350 px 70 € 350 € 630 € Oikea reuna

Tapetti

Tapetti tarkoittaa koko sivuston taustaa ja sen näkyvyys reunoilla on riippuvainen surffaajan näytön resoluutiosta *). Tapetti pysyy paikallaan myös sivua vieritettäessä. Koska tapetti näkyy osittain sivuston läpi, on kuvan oltava sellainen, että se ei liiaksi häiritse sivuston lukemista. Sivuston läpinäkyvyysastetta voidaan tarvittaessa myös muokata.

Muista bannereista poiketen tapettitila vuokrataan viikon jaksoissa ja se voidaan myös rajata näkymään ainoastaan Suklaalevyraadissa. Suklaalevyraadilla tarkoitetaan tässä:
  • Näkymä 1: Kaikki valmistajan arvioidut tuotteet
  • Näkymä 2: Kaikki jäsenten arviot
  • Näkymä 3: Kaikki vierailijoiden kommentit
1vko
2vko
4vko
Pidemmät
jaksot
Koko sivusto 100 € 170 € 300 € Neuvoteltavissa
Ainoastaan Suklaalevyraati 80 € 140 € 240 € Neuvoteltavissa

*) Artikkeli: Yleisimmät 25 resoluutiota Sanoman verkostossa.

Infoa bannereista yleisesti

Ellei sivustollamme juuri nyt ole kaikkia bannerimalleja, voit tarkistaa bannerien koot ja sijainnit demosivulta. Kaikki tällä sivulla esitetyt bannerit julkaistaan sivuston jokaisella sivulla. Jos haluatte mainituista malleista poikkeavan bannerin, tai jos teillä on mitä tahansa kysyttävää bannerimainonnasta sivustollamme, pyydämme ottamaan yhteyttä. Asioista voidaan keskustella ja sopimuksia räätälöidä, olemme avoimia tarjouksille.

Bannerit tulee toimittaa Suklaayhdistykselle julkaisuvalmiina, ellei toisin ole sovittu. Ne voidaan valmistaa yleisimpiin kuvaformaatteihin (JPG, GIF, PNG) ja ne voivat sisältää myös animaatiota. Tällaisiin bannereihin lisätään ylläpitomme toimesta yhden pikselin paksuinen musta kehys ja linkki haluttuun nettiosoitteeseen. Bannereiden tausta ei voi olla läpinäkyvä.

Bannerit voidaan myös valmistaa Flash-animaatioiksi, jolloin musta yhden pikselin levyinen kehys ja linkki haluttuun nettiosoitteeseen tulee lisätä banneriin ennen toimittamista meille. Meillä ei ole mahdollisuutta avustaa Flash-bannereiden valmistuksessa.

Tapetti ei voi sisältää animaatiota ja sen kuvaformaatti on JPG, GIF tai PNG. Tapettia ei ympäröidä kehyksellä eikä siihen lisätä linkkiä.

Jotta bannerimainonnan pelisäännöt sivustollamme olisivat alusta asti selvät ja reilut, pyydämme ottamaan huomioon myös nämä seikat:
  • Bannerimainoksista laaditaan aina kirjallinen sopimus.
  • Suklaayhdistys ry:n vastuu bannereista: Suklaayhdistys ei vastaa bannereissa mahdollisesti luvatuista eduista. Suklaayhdistyksen vastuu aineiston virheistä tai bannerin poisjäämisestä rajoittuu korkeintaan bannerista maksettuun mainoshintaan.
  • Asiakkaan vastuu bannerista: Asiakas vastaa siitä, ettei asiakkaan tai sen käyttämän mainostoimiston lähettämä banneri ole voimassaolevien lakien, muun markkinointisäännöstön, viranomaisten määräysten tai hyvän tavan vastainen. Asiakas vastaa lisäksi siitä, että bannerin julkaiseminen voi tapahtua kenenkään tekijänoikeutta tai muuta immateriaalioikeutta loukkaamatta. Asiakas on vastuussa ja korvausvelvollinen mainontansa aiheuttamista vahingoista kolmannelle osapuolelle ja/tai julkaisijalle.

KUUKAUDEN TUOTE 2.2017 / Arkisto
Chocolate Tree Madagascar Ambanja milk 50%